Prof. Marcin Pałys, rektor UW, w krótkim nagraniu zapowiada majowe zmiany w funkcjonowaniu uniwersytetu. Rektor wydał też dwa nowe zarządzenia: o wprowadzeniu ograniczonej możliwości pracy badawczej na terenie uczelni od 4 maja oraz przedłużające zawieszenie zajęć na uczelni do 24 maja.

Praca badawcza w budynkach UW będzie możliwa w ograniczonym zakresie od 4 maja. Jeśli władze państwowe nie przedłużą obowiązywania ograniczeń w działalności uczelni, to od 25 maja będą mogły być realizowane zajęcia dydaktyczne na terenie uczelni, ale tylko te, które do tej pory nie odbywały się zdalnie i jednocześnie wymagają fizycznej obecności studentów. Dokładne plany tych zajęć mają przygotować kierownicy jednostek dydaktycznych do 15 maja, uwzględniając także ograniczenia sanitarne.

Rektor zapowiedział, że po majówce zostanie opublikowany zaktualizowany kalendarz akademicki. Zgodnie z obecnymi planami, sesja letnia ma być wydłużona do 23 sierpnia.

Od poniedziałku 4 maja będzie można pracować naukowo i badawczo w budynkach uniwersytetu, jeżeli to jest potrzebne dla utrzymania ciągłości badań naukowych. Te możliwości dotyczą pracowników, doktorantów i studentów. Odpowiednie zgody będzie wydawał kierownik jednostki.

Mam nadzieję, że wrócimy po 24 maja do możliwości uzupełniania zajęć praktycznych i zajęć wymagających fizycznej obecności w pomieszczeniach uniwersytetu. Odpowiednie grafiki będą przedstawione po 15 maja, oczywiście pod warunkiem, że władze państwowe nie przedłużą zawieszenia działalności uczelni na okres po 24 maja.

– Chciałbym Państwu życzyć bardzo serdecznie, aby ten majowy okres był okresem na początku pewnego relaksu, optymizmu i żebyśmy od 4 maja mogli robić coraz więcej wspólnie. Wszystkiego najlepszego na majówkę – powiedział rektor na koniec wystąpienia.

Funkcjonowanie Uniwersytetu Warszawskiego po 24 maja

Do 24 maja, na podstawie rozporządzenia ministra nauki i szkolnictwa wyższego, obowiązuje ograniczenie działalności uczelni. Do tego czasu wykłady i zajęcia na UW prowadzone są jedynie w formie zdalnej.

W przyszłym tygodniu ukaże się nowe zarządzenie rektora UW dotyczące zmiany kalendarza akademickiego 2019/2020, realizacji zajęć dydaktycznych na UW oraz organizacji sesji.

Jeżeli MNiSW nie przedłuży obowiązywania ograniczeń, to po 24 maja – wg wstępnych założeń, które doprecyzowane zostaną w zarządzeniu rektora – UW planuje:

  • kontynuować do końca semestru w niezmienionej formie wykłady i zajęcia prowadzone zdalnie,
  • uruchomić – przy zachowaniu wszelkich wytycznych sanitarnych – stacjonarne zajęcia praktyczne, wymagające obecności na terenie uczelni, które obecnie nie są realizowane (harmonogramy zajęć zostaną przedstawione po 15 maja),
  • przedstawić decyzje dotyczące realizacji poszczególnych zajęć, które nie mają charakteru praktycznego, a nie zostały z różnych przyczyn uruchomione zdalnie (zajęcia takie mogę być zorganizowane w formie stacjonarnej lub zostać przesunięte na kolejny rok akademicki, decyzje w tej sprawie będą podejmować kierownicy jednostek dydaktycznych).

 

Zarządzenia z dnia 30 kwietnia 2020

Zarządzenie nr 81 rektora UW z dnia 30 kwietnia 2020 r. w sprawie zmiany zarządzenia nr 57 rektora UW z dnia 17 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia obowiązku pracy na terenie uczelni w związku z zapobieganiem rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19

Zarządzenie nr 82 rektora UW z dnia 30 kwietnia 2020 r. w sprawie zmiany zarządzenia nr 50 rektora UW z dnia 10 marca 2020 r. w sprawie zapobiegania rozprzestrzeniania się wirusa COVID-19 wśród społeczności Uniwersytetu Warszawskiego oraz niektórych innych zarządzeń związanych z COVID-19

American Studies Colloquium Series

December 19: Between The Mundane and the Heroic: Vietnamese Presence in State Socialist Poland

December 19, 2024

We are delighted to invite you to the fifth lecture of the American Studies Colloquium Series in the 2024/2025 Fall semester! This talk will examine the depictions of the (North) Vietnamese as freedom fighters within the context of the state socialist public sphere and the everyday life of Vietnamese students in Poland across generations. From idealized wartime reportages to mixed-race couples, the Vietnamese presence was marked by a multifaceted experience of adaptation, challenges, opportunities, and dynamic, interactive bonds with Polish society. This history continues to exert a profound influence on the contemporary Vietnamese diaspora and Polish-Vietnamese relationships.

Year 2024/2025

December 18: The Trump Transition – What is New and What is Not

December 18, 2024

Leadership Research Groupis inviting all those who would like to put the Trump transition to a presidential scholarship context and better understand the Trump transition decisions, the prospects for the future in domestic and foreign policy areas they bring, and the impact that Trump leadership may have on the political scene in Washington to a talk followed by a Q&A session by Professor Stephen Farnsworth.

Year 2024/2025

December 17: We Want Change NOW! The Feminist Manifesto in Theory and Practice

December 17, 2024

During the workshop “We Want Change NOW! The Feminist Manifesto in Theory and Practice”, Aleksandra Julia Malinowska, a doctoral candidate at the University of Warsaw,will delve into the history of feminist manifestos and their pivotal role in the women’s movement in the United States. We’ll explore how activists of the second wave of feminism used grassroots publications to raise awareness, voice the demands of emerging women’s groups, and build communication networks between organizations spread across the country. Together, we’ll analyze the literary techniques that make the manifesto genre a powerful tool for inspiring activist mobilization beyond the pages of the text.

American Studies Colloquium Series

December 12: Technological Imaginaries and the Universal Ambitions of Silicon Valley

December 12, 2024

Drawing on her new book, Appropriate, Negotiate, Challenge: Activist imaginaries and the politics of digital technologies (University of California Press), in this talk Ferrari shows how these discourses, which she calls “technological imaginaries”, shape how we experience digital technologies. She discusses how, for the past 30 years, Silicon Valley tech actors have produced and popularized a specific way of thinking about digital technologies, which has become mainstream. This dominant technological imaginary brings together technocratic aspirations and populist justifications. While arising out of the peculiarities of Silicon Valley and of the American 1990s, this dominant imaginary has posited its universality by presenting its tenets as if they were global, unbiased, and equally suitable for everyone, everywhere. She argues that to really curb the socio-political influence of Big Tech companies we also need to understand, critique, and resist the power of their technological imaginary.

News

ASC Library has received funding from the Social Responsibility of Science

December 12, 2024

ASC Library has received funding from the Social Responsibility of Science (SON) program — “Support for Scientific Libraries,” implemented by the Ministry of Science and Higher Education.