The University of Warsaw is organizing the “Entrepreneur of the Year of the University of Warsaw” competition for the sixth time.

All employees, students, doctoral students and graduates of the University of Warsaw can apply for the Entrepreneur of the Year competition. In this way, the University wants to appreciate those who create innovations, establish and develop new enterprises and act for the benefit of the economy and society.

Participation in the competition is associated with the opportunity to promote the company, show it in a new environment, refresh and establish new contacts. It also helps in strengthening the relationship with the Alma Mater.

Applications must be submitted by April 3, 2023.

More details and the application form on the website dedicated to the competition (link below).

[in Polish]

Konkurs Przedsiębiorca Roku UW
VI edycja

Jesteś absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego i prowadzisz własną firmę? Wśród Twoich znajomych są absolwenci, którzy prowadzą takie firmy? Zaprezentuj je w trakcie konkursu Przedsiębiorca Roku Uniwersytetu Warszawskiego!

Właśnie ruszyły zapisy do VI edycji.

Kto dokładnie może się zgłaszać? Zgodnie z nazwą wszyscy pracownicy, studenci, doktoranci i absolwenci UW. W ten sposób Uniwersytet chce docenić tych wszystkich, którzy tworzą innowacje, zakładają i rozwijają nowe przedsiębiorstwa oraz działają na rzecz gospodarki i społeczeństwa. Udział w konkursie wiąże się bowiem z możliwością wypromowania firmy, pokazania jej w nowym środowisku, odświeżenia, jak i nawiązania nowych kontaktów. Konkurs podzielony jest na kilka kategorii. I tak, firmę można zgłosić do:

Master of Business
Przedsiębiorstwo, które osiągnęło sukces i funkcjonuje na rynku więcej niż 4 lata.

Start-up Roku UW
Do konkursu mogą̨ zostać́ zgłoszone wyłącznie start-upy, które zostały zgłoszone do rejestracji nie później niż 31. grudnia roku poprzedzającego edycję konkursu, w której firma bierze udział i działają̨ nie dłużej niż 5 lat.

Innowacja/ Innowator Roku
Przedsiębiorca oferujący innowacyjne produkty lub usługi lub stosujący nowoczesne/ innowacyjne rozwiązania organizacyjne.

Przedsiębiorca społeczny
Organizacja, który wspiera działania na rzecz społeczeństwa.

Przedsiębiorca Korporacyjny
Pracownik, który zainicjował udokumentowane wdrożenie innowacyjnego produktu, usługi lub
rozwiązania i jest studentem, doktorantem, absolwentem lub pracownikiem Uniwersytetu Warszawskiego.

Wszelkie szczegóły, formularz zgłoszeniowy i regulamin konkursu znajdują się na stronie organizatora.  Ta edycja konkursu odbywa się pod patronatem Rektora Uniwersytetu Warszawskiego oraz Marszałka Województwa Mazowieckiego.

Aby wziąć udział w konkursie wystarczy wypełnić formularz, który jest dostępny na stronie www.przedsiebiorcaroku.uw.edu.pl. Zgłoszenia można przesyłać do 3 kwietnia 2023.

American Studies Colloquium Series

January 16: Painting in Total Darkness: Blindness as the Medium for Vision

January 4, 2025

We are delighted to invite you to the last lecture of the American Studies Colloquium Series in the 2024/2025 Fall semester! Touching on various processes, materials, histories, and methodologies of making, Stephen Proski’s lecture will show how blindness can function as a unique lens of perception, particularly as it relates to the expanded field of painting.

Year 2024/2025

January 9: It’s a True Story – It Happened to a Friend of a Friend (online)’: Urban Legends and Television in the Contemporary Era

December 31, 2024

Join us for the first Weird TV lecture in 2025! Whether centering talk programming, news television, or fictionalised accounts, urban legends nest themselves in the minds of viewers, propagating, and ultimately regressively metamorphosing & returning to oral tradition, shared from viewer to non-viewer to non-viewer, so on and so forth. The oral links which are core to the Urban Legend are recreated anew. While found near universally across televisual programming, our interest rests in the anthology format television has adopted. The stories told are familiar, but not entirely static. The narrative transaction shifts and subsumes itself to the socio-cultural changes. Each technological revolution in communication ripples and renders the narrativization of urban legends transposed onto television. It is in this vein that we will discuss the conceptualisation of the Urban Legend, the televisual forms it has taken, and its existence within the internet era.

American Studies Colloquium Series

December 19: Between The Mundane and the Heroic: Vietnamese Presence in State Socialist Poland

December 19, 2024

We are delighted to invite you to the fifth lecture of the American Studies Colloquium Series in the 2024/2025 Fall semester! This talk will examine the depictions of the (North) Vietnamese as freedom fighters within the context of the state socialist public sphere and the everyday life of Vietnamese students in Poland across generations. From idealized wartime reportages to mixed-race couples, the Vietnamese presence was marked by a multifaceted experience of adaptation, challenges, opportunities, and dynamic, interactive bonds with Polish society. This history continues to exert a profound influence on the contemporary Vietnamese diaspora and Polish-Vietnamese relationships.

Year 2024/2025

December 18: The Trump Transition – What is New and What is Not

December 18, 2024

Leadership Research Groupis inviting all those who would like to put the Trump transition to a presidential scholarship context and better understand the Trump transition decisions, the prospects for the future in domestic and foreign policy areas they bring, and the impact that Trump leadership may have on the political scene in Washington to a talk followed by a Q&A session by Professor Stephen Farnsworth.

Year 2024/2025

December 17: We Want Change NOW! The Feminist Manifesto in Theory and Practice

December 17, 2024

During the workshop “We Want Change NOW! The Feminist Manifesto in Theory and Practice”, Aleksandra Julia Malinowska, a doctoral candidate at the University of Warsaw,will delve into the history of feminist manifestos and their pivotal role in the women’s movement in the United States. We’ll explore how activists of the second wave of feminism used grassroots publications to raise awareness, voice the demands of emerging women’s groups, and build communication networks between organizations spread across the country. Together, we’ll analyze the literary techniques that make the manifesto genre a powerful tool for inspiring activist mobilization beyond the pages of the text.